Šta je Univerzalni dizajn za učenje (UDL)?

Greg Peters 27-07-2023
Greg Peters

Univerzalni dizajn za učenje (UDL) je obrazovni okvir dizajniran da učini učenje efikasnim i efektivnim za sve učenike. Okvir se zasniva na onome što nauka otkriva o tome kako ljudi uče i redovno se ažurira kako bi evoluirao ugradnjom najnovijih istraživanja u kognitivni proces kod ljudi.

Okvir Univerzalnog dizajna za učenje (UDL) koriste nastavnici u svim predmetima i na svim nivoima, od pred-K do visokog obrazovanja.

Vidi_takođe: Najbolje kamere za dokumente za nastavnike

Evo što trebate znati o univerzalnom dizajnu za učenje.

Objašnjenje okvira Univerzalnog dizajna za učenje (UDL)

Okvir Univerzalnog dizajna za učenje razvio je David H. Rose, Ed.D Harvardske postdiplomske škole za obrazovanje i Centra za Primijenjena specijalna tehnologija (CAST) 1990-ih.

Okvir ohrabruje nastavnike da fleksibilno osmisle svoje lekcije i časove i da daju prioritet izboru učenika u tome kako i šta će naučiti, ističući relevantnost svake lekcije u stvarnom svetu. Prema CAST , Univerzalni dizajn za učenje potiče nastavnike da:

  • omoguće više načina angažmana optimiziranjem izbora i autonomije učenika , te relevantnost i autentičnost iskustva učenja
  • Omogućiti više načina predstavljanja nudeći studentima priliku da prilagode način na koji uče s višeaudio i vizuelni elementi koji su dostupni svim učenicima
  • Pružaju više sredstava djelovanja i izražavanja variranjem tipova odgovora i interakcija koje se zahtijevaju od učenika i stvaranjem jasnih i odgovarajućih ciljeva za svaki učenik

Škole ili nastavnici koji implementiraju univerzalni dizajn za učenje zagovaraju široku upotrebu asistivne tehnologije i da se učenici uključe u praktična iskustva učenja iz stvarnog svijeta koja su im značajna. Učenici bi trebali imati više načina da pokažu ono što su naučili, a lekcije bi trebale uključiti njihova interesovanja, pomažući im da ih motivišu da uče.

Kako univerzalni dizajn za učenje izgleda u praksi?

Jedan od načina razmišljanja o univerzalnom dizajnu za učenje je da ga zamislite kao okvir koji učenicima pruža priliku "da rade prema čvrstim ciljevima fleksibilnim sredstvima."

Na času matematike to bi moglo značiti veći naglasak na rješavanju problema u stvarnom svijetu i više skela kako bi se osiguralo da svaki učenik ima odgovarajući izazov, a istovremeno pruža priliku učenicima da uče na više načina. U pisanom obliku razredu, zadatak čitanja može biti pružen putem teksta, ali i u audio ili vizuelnom formatu, a učenici bi tada mogli imati priliku da napišu i snime podcast ili video kako bi pokazali svoje znanje umjesto da to radekroz tradicionalni istraživački rad.

Amanda Bastoni, istraživačica na CAST-u, kaže da CTE instruktori često inherentno inherentno uključuju mnoge elemente Univerzalnog dizajna za učenje u svoje učionice. „Imamo ove nastavnike koji dolaze iz industrije i predaju na zaista jedinstven način koji ne moramo nužno predavati ako smo prošli od vrtića do srednje škole do fakulteta da budemo učitelji,“ kaže ona. „U UDL-u kažemo: 'Unesite relevantnost u učenje.' Oni donose autentičnost, donose neke zaista ključne komponente angažmana. Daju studentima veću autonomiju. Učenici sami rade na autu, a ne samo da gledaju kako neko drugi radi na autu.”

Zablude o univerzalnom dizajnu za učenje

Postoje mnoge zablude o univerzalnom dizajnu za učenje, uključujući sljedeće:

Lažna tvrdnja: Univerzalni dizajn za učenje je za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju.

Stvarnost: Dok Univerzalni dizajn za učenje nastoji poboljšati ishode za ove učenike, također je dizajniran da poboljša ishode za svakog učenika.

Lažna tvrdnja: Univerzalni dizajn za učenike Coddles za učenje

Stvarnost: Univerzalni dizajn za učenje ima za cilj da isporuku materijala za učenje učini efikasnijim. Na primjer, žargon je objašnjen i učenici mogu probaviti informacije na više načina, ali sveobuhvatangradivo u razredu ili lekciji nije olakšano.

Lažna tvrdnja: Univerzalni dizajn za učenje eliminira direktnu nastavu

Stvarnost: Direktna nastava je još uvijek važan dio mnogih časova koji slijede univerzalni dizajn za principe učenja. Međutim, u ovim časovima nastavnik može pružiti više načina da se učenik uključi i nadograđuje učenje iz te direktne instrukcije, uključujući čitanje, snimke, video ili druga vizuelna pomagala.

Vidi_takođe: 7 teorija digitalnog učenja & Modeli koje biste trebali znati
  • 5 načina na koje CTE uključuje univerzalni dizajn za učenje (UDL)
  • Šta je učenje zasnovano na projektu?

Greg Peters

Greg Peters je iskusni edukator i strastveni zagovornik transformacije polja obrazovanja. Sa preko 20 godina iskustva kao nastavnik, administrator i konsultant, Greg je posvetio svoju karijeru pomaganju nastavnicima i školama da pronađu inovativne načine za poboljšanje ishoda učenja za učenike svih uzrasta.Kao autor popularnog bloga, TOOLS & IDEJE ZA TRANSFORMACIJU OBRAZOVANJA, Greg dijeli svoje uvide i stručnost o širokom spektru tema, od korištenja tehnologije do promoviranja personaliziranog učenja i njegovanja kulture inovacija u učionici. Poznat je po svom kreativnom i praktičnom pristupu obrazovanju, a njegov blog je postao izvor za edukatore širom svijeta.Osim što radi kao bloger, Greg je takođe tražen govornik i konsultant, koji sarađuje sa školama i organizacijama na razvoju i implementaciji efikasnih obrazovnih inicijativa. Magistrirao je obrazovanje i sertifikovani je nastavnik u više predmetnih oblasti. Greg je posvećen poboljšanju obrazovanja za sve učenike i osnaživanju nastavnika da naprave stvarnu razliku u svojim zajednicama.