Genijalni sat: 3 strategije za uključivanje u svoj razred

Greg Peters 27-07-2023
Greg Peters

Genijalni sat, koji se naziva i projekt strasti ili 20 posto vremena, obrazovna je strategija izgrađena oko učenja usmjerenog na učenike.

Vidi_takođe: Šta je Apple, svako može kodirati za početnike?

Strategija je prvo inspirisana praksom u Google-u u kojoj je kompanija dozvolila zaposlenima da 20 posto svoje radne sedmice provedu na strastvenim projektima. U obrazovanju, nastavnici koji zapošljavaju genijalne sate navode učenike da posvete vrijeme sedmično, po razredu ili po semestru, projektima zasnovanim na njihovim interesovanjima.

Zagovornici ove prakse kažu da angažuje učenike tako što im omogućava da svoje strasti prenesu u učionicu. Evo nekoliko savjeta za implementaciju sata genija u vašoj učionici.

1. Zapamtite da je sat genija fleksibilan

Unatoč tome što podrazumijevaju termini "genijalni sat" i "20 posto vremena", nastavnici mogu i trebaju pronaći format genijalnog sata koji najbolje funkcionira za njih i njihove učenike, kaže John Spencer, vanredni profesor obrazovanja na Univerzitetu George Fox i bivši nastavnik srednje škole. „Ako ste samozatajni nastavnik i predajete sve predmete jednoj grupi učenika, možda ćete imati dozvolu da posvetite čitav dio vremena, recimo pola dana u petak, Satu genija“, kaže Spencer. Drugi nastavnici bi mogli svaki dan imati kraće dijelove vremena koje mogu posvetiti projektima genijalnih sati i to također funkcionira, kaže Spencer.

Vidi_takođe: Šta je MindMeister za obrazovanje? Najbolji savjeti i trikovi

Vicki Davis , direktorica nastavne tehnologije na Sherwood Christian Academy, pronašla ju jestudenti tehnologije gube interes za projekte genijalnih sati ako provode previše vremena radeći na njima. Da bi se zaštitila od toga, ona daje učenicima da posvete vrijeme svojim genijalnim projektima u posljednje tri sedmice nastave. Ovi kratki i superfokusirani projekti su vrlo učinkoviti motivatori za studente, kaže Davis.

2. To nije isto što i učenje zasnovano na projektima

Genijalni satni projekat ne treba miješati s tradicionalnim učenjem zasnovanim na projektima, kaže Spencer, iako je obožavatelj obje pedagoške prakse. „Često u redovnom učenju zasnovanom na projektima imate učenike koji rade projekat na temu koju takođe prvi put otkrivaju“, kaže on. „Ali uz Genius Hour, oni imaju to prethodno znanje. Tako da su u mogućnosti da uđu zaista duboko u projekat jer umjesto da predmet učinite zanimljivom, vi se bavite njihovim interesima.”

Pošto su projekti izgrađeni na postojećem interesu učenika, učenje teži da zaronite dublje i budite autentičniji, plus učenici usavršavaju ključne vještine dok rade na ovim projektima. „Oni razvijaju sve te kritične, meke vještine“, kaže Spencer. “Oni uče kako da komuniciraju, uče kako da budu otporniji, nastavljaju da rade na tome, čak i kada naiđu na izazove i greške.”

3. Učenicima je i dalje potrebno vodstvo

Iako je sat genijalnog usmjerenja učenika i izgrađen nastrasti, to nije besplatno za sve. Davis procjenjuje da provodi prvu od tri sedmice posvećene genijalnom projektu radeći sa studentima kako bi fino podesila svoje napore. Budući da ona predaje digitalnu tehnologiju u 9. razredu, projekti moraju biti zasnovani na tehnologiji i specifični.

„Tajna genijalnog projekta je osigurati da imate zaista jasan projekat koji se može uraditi u vremenu koje imate“, kaže ona. „Mora da odgovara učeniku i svi moraju jasno da razumeju šta će se postići.”

Također podsjeća studente da odaberu temu koja ih zanima. „Uvijek govorim svojim studentima, ako im je dosadno, njihova je greška“, kaže Davis.

Prošli studentski projekti uključivali su pravljenje, uređivanje i objavljivanje videa o jahanju na YouTubeu, dizajniranje aplikacije za digitalno državljanstvo i programiranje detaljnih simulacija Drugog svjetskog rata koristeći Fornite Creative. „Želimo da radimo dok ne pronađemo temu za koju su zaista zainteresovani, i nešto na šta će biti ponosni, o čemu mogu da pričaju na intervjuima za stipendije, ili čak na razgovorima za posao“, kaže ona. „Kada je sve što rade u školi po scenariju, oni nikada ne mogu da napišu sopstveni scenario ili da smisle sopstvene ideje ili da se upuste u nešto što su sami izmislili, mislim da je to problem. Djeca moraju imati razlog da dođu u školu, i da se bave svojim ličnim strastima iinteresi im daju taj razlog.”

  • Najbolje stranice za projekat Genius Hour/Passion
  • Kako učenje zasnovano na projektu može povećati angažman učenika

Greg Peters

Greg Peters je iskusni edukator i strastveni zagovornik transformacije polja obrazovanja. Sa preko 20 godina iskustva kao nastavnik, administrator i konsultant, Greg je posvetio svoju karijeru pomaganju nastavnicima i školama da pronađu inovativne načine za poboljšanje ishoda učenja za učenike svih uzrasta.Kao autor popularnog bloga, TOOLS & IDEJE ZA TRANSFORMACIJU OBRAZOVANJA, Greg dijeli svoje uvide i stručnost o širokom spektru tema, od korištenja tehnologije do promoviranja personaliziranog učenja i njegovanja kulture inovacija u učionici. Poznat je po svom kreativnom i praktičnom pristupu obrazovanju, a njegov blog je postao izvor za edukatore širom svijeta.Osim što radi kao bloger, Greg je takođe tražen govornik i konsultant, koji sarađuje sa školama i organizacijama na razvoju i implementaciji efikasnih obrazovnih inicijativa. Magistrirao je obrazovanje i sertifikovani je nastavnik u više predmetnih oblasti. Greg je posvećen poboljšanju obrazovanja za sve učenike i osnaživanju nastavnika da naprave stvarnu razliku u svojim zajednicama.