Sadržaj
Lideri se ne rađaju, oni se stvaraju. I nastaju kao i sve drugo, teškim radom. —Vince Lombardi
Razumijevanje da je liderstvo skup vještina koje se nauče tokom vremena je u središtu karijere dr. Marije Armstrong—prvo u poslu, zatim kao edukator, savjetnik, administrator, nadzornik, dio napora američkog Ministarstva obrazovanja za oporavak u Portoriku nakon uragana Marija, a sada kao izvršni direktor Udruženja latino administratora & Nadzornici (ALAS). Armstrong je imenovan za izvršnog direktora baš kada je COVID-19 zatvorio zemlju.
“Imenovana sam na poziciju izvršnog direktora ALAS-a 1. marta 2020. i planirano je da se preselim u DC 15. marta,” kaže ona. “13. marta, Kalifornija je donijela naredbu o ostanku kod kuće.”
Biti bačen takvom krivuljom predstavlja izbor. "Jedina stvar nad kojom zaista imamo kontrolu u životu je kako reagujemo", kaže Armstrong. „Dakle, da li ja reagujem sa mesta nevolje ili reagujem sa mesta prilike i učenja?“ Armstrong je mnogo puta pokazao da je ona neko ko bira put ka boljem učenju.
Evoluciono liderstvo
Armstrong ne misli o sebi kao o lideru, već kao o osobi koja radi posao koji se zahteva od pozicije. „Razlika između donosioca odluka i lidera je u tome što je donosilac odluka plaćen da doneseodluke, ali lider zaista treba da donese neke dobre odluke,” kaže Armstrong. „Vremenom sam počeo da učim uticaj reči vođe, izbor reči i izbor akcije i neaktivnosti.“
Kao učitelj i vođa nastavnika, Armstrong je uživao u svom vremenu kao učiteljica u okrugu srednje škole Escondido Union. „Imate ove mlade ljude ispred sebe i to je privilegija i radost“, kaže ona. Nakon predavanja, prešla je u savjetovanje kako bi imala veći utjecaj na više studenata. “To mi je otvorilo oči za toliko mnogo drugih aspekata koji su bili izvan učionice da sam počeo da dobijam širu sliku o tome šta podrazumevaju javno obrazovanje i čitav naš sistem.”
Postepeno, Armstrong je napredovao u okružna ljestvica dok nije postala nadzornica u Woodland Joint USD. Bilo je obilaznica na ovom dijelu njenog puta. Armstrong je bila veza za ured za obrazovanje okruga Riverside, radeći sa 55 različitih srednjih škola sve do sedmice prije početka škole kada ju je njen šef zamolio da postane direktorica jedne. „Nikad mi nije palo na pamet da kažem ne“, kaže Armstrong. “Bilo je to bukvalno u tren oka – okretanje u drugu oblast u koju nisam planirao ići.”
Ona upozorava: „Može biti vrlo laskavo primiti taj poziv, ali to možda nije uvijek pravi izbor za vas. Ponekad, ipak, preuzmete nešto za veće dobro tima, is vremenom shvatiš da je to bilo neophodno za tvoj vlastiti rast.”
Armstrong je posvećena edukatorka i želja za onim što je najbolje za druge dio je onoga što je ona kao osoba. „Iako nisam baš bio opremljen, trebao sam da pitam: 'Koju vrstu podrške ćeš mi pružiti? Šta očekuješ od mene? Kako ćemo utvrditi uspjeh ili neuspjeh?’ Ali nisam postavio nijedno od tih pitanja. Ne znaš ono što ne znaš,” kaže ona.
Borba sa “izmima”
U svom rastu kao vođa, Armstrong je iskusila mnoge od “izama” svih žena lideri se suočavaju u obrazovanju, počevši od njenog vremena u učionici. „Imao bih kolege, tipično muškarce, koji bi me pitali: 'Zašto dolaziš tako obučen na posao? Izgledaš kao da ideš u poslovnu kancelariju.“ A ja bih rekao: „Zato što je ovo moje radno mesto.“
Primjećujući mnoge „izmove“ koji su joj bili bačeni na put, Armstrong kaže: , „Samo se suočim s njima i krenem naprijed. Nisam htela da se borim protiv problema sa istim mentalitetom koji mi je predstavljen. Morate biti u mogućnosti da se odmaknete i pogledate iz drugog ugla, i morate se osjećati ugodno u svojoj koži.” Armstrong tvrdi da ju je rješavanje različitih oblika predrasuda na ovaj način ojačalo i održalo na njenom putu liderstva.
Vidi_takođe: Kako koristiti Google Jamboard, za nastavnikeLideri se stalno razvijaju, kaže Armstrong. „Ako ne pravimo greške, sigurni smo da nećemo rasti.”Ona naglašava važnost učenja lekcija iz svakog izazova i važnost prenošenja tog učenja u sljedeću situaciju. „Ponekad morate napraviti iskorak da biste sagledali situaciju, što vam omogućava da sagledate situaciju iz drugog ugla i razmotrite druge mogućnosti koje vam pružaju da biste bili u mogućnosti da se transformišete tamo gdje možemo ići.”
Inkluzivnost Post-COVID
„Ne vidim našu budućnost kroz sočivo deficita ili čežnje da se vratimo u normalu. Ja to vidim kroz sočivo mogućnosti i prilika – šta možemo postići s obzirom na ono što smo naučili,” kaže Armstrong. “Svi imamo različita pozadina, bilo da se radi o ekonomiji ili boji, rasi ili kulturi, a naš glas je oduvijek bio o tome da svi budu za stolom.”
“Kao latino edukator, naučio sam da je liderstvo važno , i utiče na one kojima služimo – našu obojenu djecu i marginalizirane. Potrebno nam je da svi radimo na pravičnosti za djecu – uključivanju, a ne isključivanju, akcijama, a ne samo riječima, to je važan korak koji je potreban.”
Vidi_takođe: Šta je SurveyMonkey za obrazovanje? Najbolji savjeti i trikoviDr. Maria Armstrong je izvršna direktorica Udruženja latino administratora i nadzornika (ALAS )
- Tech & Podcast za počasnu ulogu učenja
- Žene u rukovodstvu: Ispitivanje naše istorije je ključ podrške