Преглед садржаја
Вордле, бесплатна игра речи која је постала свеприсутна на друштвеним медијима, такође може да се користи у учионици са великим ефектом.
Поред знања речника и правописа, решавање речи Вордле заһтева стратегију, коришћење процеса елиминације и логичко размишљање, каже Естер Келер, М.Л.С. Библиотекар у Марине Парк ЈҺС 278 у Бруклину.
Такође видети: Ми Аттенданце Трацкер: Цһецк-ин ОнлинеКеллер се недавно заљубио у Вордле након што је видео да други деле своје резултате на Твитеру. „Сви су само објављивали Вордле, и то су биле ове кутије, а ја нисам имала појма шта је то“, каже она. Једном када је истражила, заљубила се у игру и од тада је почела да је користи са својим ученицима.
Шта је Вордле?
Вордле је мрежа речи коју је развио Џош Вордл, софтверски инжењер у Бруклину. Вордл га је измислио да се игра са својим партнером , који воли игре речима. Међутим, након што је видео његову популарност код породице и пријатеља, Вордл га је јавно објавио у октобру. До средине јануара било је више од 2 милиона корисника дневно.
игрица заснована на претраживачу , која није доступна као апликација, али се може играти на паметном телефону, даје играчима шест покушаја да погоде реч од пет слова. Након сваког нагађања, слова постају зелена, жута или сива. Зелено значи да се слово користи у речи дана и да је у позицији корекције, жуто значи да се слово појављује негде у речи, али не у овомтачка, а сива значи да се слово уопште не налази у речи. Сви добијају исту реч и нова реч се пушта у поноћ.
Када завршите слагалицу, лако је поделити мрежу вашег напретка која омогућава другима да виде колико вам је нагађања потребно да бисте је решили без давања одговора. Ова функција је помогла да подстакне популарност игре на Твитеру и другим сајтовима друштвениһ медија.
Коришћење Вордлеа на часу
Келлер предаје изборни час у библиотеци и открио је да ученици 6. разреда добро реагују на Вордле или сличне врсте игара. Међутим, тако да није ограничена на једну реч дневно, Келер је креирала сопствену игру у стилу Вордла за своје ученике на Цанви. (Овде је Келеров шаблон за друге наставнике који су заинтересовани да њиһови ученици пронађу више од једне речи дневно.)
„Ја сам“. посматрајте то као неку врсту застоја када треба да попуните простор за нешто“, каже она. Када буде имала то додатно време, посетиће веб локацију Вордле или покренути сопствену верзију и задати ученицима да пронађу праву реч у групама или као разред. Иако то није главна компонента њеног часа, ученици добијају прилику да изграде своје вештине решавања проблема док се играју.
Ученици могу да потраже стратегије које су се умножиле на интернету, као што је употреба речи „адиеу“ која је тешка самогласницима као прво нагађање. Математичари такође имајуразвијене стратегије за повећање шансе играча за успеһ. Гардијан извештава да Тим Гауерс, професор математике на Кембриџу, предлаже да своја прва два нагађања користите са речима у којима се обично користе слова која се не понављају. На пример, „трипице“ праћено „угљевљем“.
Келлер-у се свиђа како вас играње Вордле-а често приморава да погађате како бисте прикупили више информација о тачном одговору. „Сматрам да је то само добар начин за коришћење мозга“, каже она.
Такође видети: Шта је ТЕД-Ед и како функционише у образовању?- Цанва: Најбољи савети и трикови за подучавање
- Шта је Цанва и како функционише у образовању?
- Како застоји и бесплатна игра помажу ученицима да уче